0 pucukpaku ulam raja


Rabu, 13 Ogos 2008
taste sangat!!!
"Dia datang":....di sini aku mula dapat kawan yang boleh di jadikan kawan dan sebaliknya... best sangat dapat kenal dengan dia orang..kelakar,tak tahu malu dan macam-macam la....dulu mula-mula aku datang sini malu sangat..cover!!! nah sekali dah jumpe dia orang ni mula la taring aku dah tumbuh skit demi skit. dulu tak banyak cakap sekarang dah tak boleh dengar gosip,sebatu orang bergosip kat sini dah tak senang nak duduk. dulu time tingkatan6 aku ni memang suka sangat bergosip,ape yang aku tak bercanang...dari luar hingga kisah dalam kain orang aku bercerita..tapi itu semua dulu la,kini semu itu sudah berlalu pergi dah. kat sini rata-rata kawan yang aku dapat semua yang bukan kaki bergosip,mungking terlalu awal untok dia orang menunjukan taring yang ada. jangan nanti bila mula mulut dah terbuka bercerita aku angkat kaki meninggalkan aswara. dalam beberapa hari yang mendatang ni aku lebih selesa bergerak dengan member aku yang seorang ni,maybe buat masa ni dia yang lebih memahami aku kot. mungking!!!! dalam masa yang sama aku dah mula tahu benda yang sepatotnya aku tak perlu tahu pun...tapi dah dinamakan itu gosip terpaksa la aku pasang kedua kuping telinga aku menengarnya..terkejut,teruja semua ada time tu..bila dah aku dah tahu sesuatu cerita tu aku lebih suka berdiam diri je,walaupun cite yang aku dengar tu berkaitan dengan member baiK aku sendiri. wah-wah!!! dalam suka ada duka tu lah yang boleh aku katakan. dulu sebelum aku melangkah kaki ke mari aku selalu bayangkan yang indah-indah berlaka,tetapi semua andaian tu meleset belaka. dalam suka aku ada kisah duka yang mungking semua orang atau member di sini tidak mengetauiny,......berlaku salah faham antara kami hingga mereka-meraka menjauhi dari aku. pada mulanya aku tidak mengetahui tetapi lama ke lamaan aku mula sadar dari tidor lena aku yang ada yang tak kena tentang aku. di situ aku mula bangun berlakon untuk mencari satu kepastian..mula-mula aku bertanya pada orang yang boleh aku percaya tentang apa yang dia nampak benda yang patot tak boleh ada pada aku,so dia pun mula bercerita.........aku tak percaya!!! tetapi aku berpura-pura percaya!! dah satu aku tahu. dan seterusnya aku terus menyiasat lagi hingga la sampai di satu petang aku mengetahui apa selama ini aku tak pernah terpikir bergitu, tak tahu tentang diri aku dan diberi tahu oleh orang yang sama bercerita tentang diri aku. dia bagi tahu aku atas dasar persahabatan dan dia tak sanggup tengok aku terus disisihkan oleh kawan-kawan aku sendiri,dia sedih tengok aku selalu ditinggalkan,di sedih tengok aku kesorangan,dan dia sedih tengok aku diabaikan..ini cuma satu salah faham!!!! hingga ada yang sanggup meninggal pesan nasihat supaya menjauhkan diri dan berhati-hati berkawan dengan aku!!! sedihnya bila aku tahu cerita tu... takpe malam masih muda,aku cuba menyelesaikan masalah yang timbul yang mula sejak kami berada di janda baik lagi dan selama ni mungking aku berkawan dengan mereka yang tidak ikhlas berkawan dengan aku. aku bersyukur sangat kepada tuhan coz benda yang tak benar tentang diri aku dapat di betoikan walaupun tak semua yang tahu. cukuplah!! aku tak salahkan mereka mungkin apa yang aku lakukan menjadi perhatian dan sumber inspirasi tok mereka bercakap yang tak baik tentang diri aku ini. sekarang salah faham itu aku dah selesaikan pada mereka yang berkenaan. aku harap sangat apa yang aku lakukan ini adalah benar!!! perjalanan aku di sini masih panjang kurang sebulan aku di sini sudah pelbagai cerita negatif aku dengar. aku harus kuat semangat menempuh tiga tahun yang mendatang, takut rasanya bila terpikir "salah faham" yang berlaku. aku percaya pisang tak akan berbuah tok kedua kali...aku harap sangat benda yang sama tak akan berulang lagi! tetapi kalau tetap berlaku mungking aku..............................bye!bye!
BONDA KAMI...

AKU,ANUAR,FARID,YUSOF,KAK MAI,DAN KAK SARA... BESAR SANGAT HARAPAN KAMI UNTUK MERIALISASIKAN THE BONDA MENJADI FILEM PENDEK PERTAMA KAMI. DENGAN TUGASAN YANG DI BERI, KAMI MULA BERBINCANG,MENGGARAP PENDAPAT DAN PANDANGAN SERTA YANG LEBIH PENTING DAPAT MENGENALI SIAPA KAMI SEBENARNYA. DALAM DIAM AKU MULA TERHIDU BAU YANG TIDAK MENYENANGKAN DALAM KUMPULAN KAMI,TETAPI SIKAP PROFESIONAL YANG DI TUNJUKAN SEMUANYA DAPAT DITANGIS BERSAMA. AKU TUNDUK HORMAT KAT DIA ORANG SEMUA,SEMUANYA MENJALANKAN TUGAS YANG DAH SEDIA DIRANCANG DENGAN BAIK, WALAUPUN KEKADANG ADA TERSELIT UNSUR KHAYALAN DISITU...ANUAR, KALI NI IDEAL SUCI DIA DI AMBIL DIJADIKAN MEDIUM UTAMA. BERBEKALKAN PENGALAMAN YANG ADA. DIA CUBA MENTERJEMAHKAN DALAM BENTUK VISUAL..SEDIH!!! REAKSI PERTAMA BILA THE BONDA DI RETORIKAN. AKU BANGGA DAPAT BERKAWAN DENGAN DIA ORANG SEMUA. WALAUPUN AKU TAHU ADA YANG TIDAK BEBERAPA SENANG DENGAN KEHADIRAN AKU..LUPAKAN!!!...INGAT PUCUK PAKU PRODUCTIOAN INGAT THE BONDA.
TARING BERCABAI!!!

woooooow kat sini aku dah jadi orang lain sangat. dulu time mula-mula masok aswara ni aku malu-malu ..rasanya bukan aku sorang tapi semua teman-teman yang ada, dia orang semu ala-ala insan yang dilingdungi kaabah!!!!!. tak banyak terlatah apa tah lagi melatah....tak banyak bercakap apa lagi berkongsi gosip panas...semuanya malu-malu sinis,sopan santun,anak mak yang soleh solehah dan macam-macam la...KINI MASA TUNJUK TARING, yang ada bakat mula dibangga-banggakan,yang tak ada apa-apa cuba meraih populariti dengan pelbagai cara,yang ambil teater mula dengan drama pada setiap masa,yang dulu jantan kini mula terkulai layu bak teratai layu di tasik madu,anggap diri primadona seantero aswara,wahhhh semuanya mula MENUNJUKKAN TARING..tak kurang juga nak menunjuk-nunjuk yang dia orang je yang bagus...bukan semua tapi benda bergini tetap ada di mana-mana, tidak kecuali di aswara juga:-. aku paling cantik, aku paling seksi,aku jejaka dambaan setiap wanita, wei lihat aku pandai menari, no,no,no!!! aku pandai berdrama... dan aku lah diva. semua tu klise disini,hanya jauhari yang mengenal manikam!!!!. bagi aku semua itu warna warni yang terdapat disini dan mungking di tempat lain tak akan ada.. warna yang menceriakan hidup penghuni aswara,warna yang yang mungkin akan mengajar kita erti hidup,persahabatan,nilai sebuah perhubungan dan sebagainya. bagi yang terbaca ia hanya sekadar hadiah dari hati dan bukan komentar semata-mata..pedas itu kadang-kadang sedap rasanya!!!!
my personal detail
+ mohdfendyabdullahsidiy
+ fendy
+ 24 ogos 1987
+ 21 YO!
+ taiping perak d.r
+ film and video student
+ akademi seni kebangsaan


taste pada...
!!!datuk siti
!!!yasmin ahmad
!!!kekawan
!!!david coke
!!!janiefer hudtson
!!!maria carey
!!!seoran budak aswara
!!!semua leeeee


Free chat widget @ ShoutMix

kata dari hati

...bila hati dah kata tidak...



Link Twink To
jatuhcenta
maegahmairamai
yasmin ahmad
hatta dolmat

click here!!
2008 Ogos 12 2008 Ogos 13 2008 Ogos 14 2008 Ogos 15 2008 Ogos 22 2008 Ogos 26 2008 Ogos 28 2008 Sep 3 2008 Sep 4 2008 Sep 5 2008 Sep 16 2008 Sep 24 2008 Okt 15 2008 Dis 30